Flaticon - Dkronos Strony Internetowe Lublin

Jak pisać treści pod pozycjonowanie strony, nie będąc specjalistą SEO

Spis Treści

Jeśli to czytasz, prawdopodobnie chcesz poprawić SEO swojej witryny lub bloga, ale nie wiesz wystarczająco dużo o SEO, aby zacząć. Trafiłeś we właściwe miejsce!

Specjalista SEO zna wszystkie sztuczki związane z branżą, jak uzyskać widoczność w wyszukiwarkach i zwiększyć ruch w określonej witrynie. Profesjonalista nie zajmujący się SEO może również dowiedzieć się, jak optymalizować treść i uzyskiwać wyższe pozycje w wyszukiwarkach, postępując zgodnie z podstawowymi wskazówkami SEO.

Możesz zwiększyć skuteczność każdego artykułu, rozumiejąc, czego ludzie szukają w googlach na temat, o którym będziesz pisać. To jest esencja SEO – tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem popularnych wyszukiwań i ukierunkowanych na to, o czym ludzie chcą czytać online.

A więc do wszystkich nieprofesjonalnych SEOerów. Zapoznaj się z poniższą listą kontrolną i powodzenia!

Podstawy SEO: słowa kluczowe i liczba wyszukiwań

Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, których ludzie używają do wyszukiwania w Internecie, podczas gdy liczba wyszukań jest wskaźnikiem liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego w Google.

Ogólna zasada jest taka, że im bardziej ogólne jest słowo kluczowe, tym większa będzie liczba wyszukiwań. Na przykład „strony internetowe” będzie miał większą liczbę wyszukiwań niż „strony internetowe Lublin”.

Dzięki bezpłatnemu rozszerzeniu do Chrome SURFER możesz łatwo sprawdzić liczbę wyszukiwań słowa kluczowego. Możesz skonfigurować rozszerzenie dla swojego kraju docelowego i zobaczyć miesięczną liczbę wyszukiwań dla określonego zapytania.

Użyj ilości wyszukiwań jako wskaźników, aby dopracować swoje pisanie. Czasami możesz chcieć konkurować o bardziej ogólne słowa kluczowe o dużej objętości. W innych przypadkach możesz dążyć do słowa kluczowego z długim ogonem (np. „jak marketing treści może zwiększyć sprzedaż”), które jest bardziej szczegółowe i ma tylko 90 lub mniej miesięcznych wyszukiwań. Nie ma twardej i szybkiej reguły.

Najważniejsze jest, aby trzymać się sposobu, w jaki większość użytkowników intuicyjnie przeszukuje temat. Na przykład „co to jest marketing treści” uzyskuje więcej wyszukiwań niż „wyjaśnienie marketingu treści”.

Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych?

– Wybierz 2-5 słów kluczowych, na które chcesz kierować swój artykuł.

– Po zidentyfikowaniu głównych słów kluczowych, na które chcesz kierować reklamy, wyszukaj je w Google, aby zobaczyć, jakie przynoszą wyniki wyszukiwania.

– Pomyśl o pytaniach, które Twoi czytelnicy mogą zadać na temat, który poruszasz. Oto dwie techniki, które pomogą Ci dowiedzieć się, jakich pytań szukają ludzie:

  1. Wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania Google i zobacz, co pojawi się w autosugestii (patrz zrzut ekranu poniżej).
  2. Użyj programów, aby uzyskać listę pytań na podstawie wprowadzonych słów kluczowych.

Jak zbudować zarys artykułu

Dobra treść jest zaplanowana i ustrukturyzowana, a to oznacza, że potrzebujesz konspektu artykułu. Po przeprowadzeniu badań słów kluczowych nadszedł czas, aby je utworzyć! Sprawdź tę próbkę – twoja nie musi być tak szczegółowa jak ta, ale da ci wyobrażenie o tym, jak może wyglądać konspekt.

Zacznijmy tworzyć konspekt:

– Utwórz hierarchię artykułów w oparciu o te ogólne zasady:

  1. Twój tytuł <H1> powinien koncentrować się na ogólnym słowie kluczowym, na które kierujesz reklamy.
  2. Twoje podtytuły <H2> i <H3> powinny odzwierciedlać i odpowiadać na zebrane przez Ciebie pytania i podtematy. Użyj ich w logiczny sposób, aby zapewnić strukturę artykułu. Ułatwi to czytelnikowi zabawę i zapewni szerszy kontekst dla wyszukiwarek, więc miejmy nadzieję, że uzyskasz wyższą pozycję w rankingu.
  3. Najlepiej byłoby, gdyby najważniejsze słowo kluczowe znalazło się w głównym tytule artykułu; reszta powinna być zawarta w treści artykułu. Upewnij się, że płyną naturalnie i służą narracji artykułu – unikaj faszerowania artykułu słowami kluczowymi dla samego efektu.

– Należy pamiętać! Ludzie online zwykle przeglądają, zamiast czytać.

  1. W pierwszej części artykułu umieść główne przesłanie, które chcesz przekazać.
  2. Staraj się, aby akapity były krótkie (2-3 zdania). Upewnij się, że zdania nie są zbyt długie.

– Wyszukiwarka Google nadaje priorytet treściom, które zapewniają użytkownikom doskonałe wrażenia. Pamiętaj, aby podzielić artykuł na interesujące elementy, takie jak te:

  1. Podtytuły
  2. Listy (uporządkowane, nieuporządkowane)
  3. cytaty
  4. Obrazy/zrzuty ekranu
  5. Filmy
  6. Wpisy
  7. Tabele / dane

– Pisz tak prosto i jasno, jak to tylko możliwe. Używaj łatwego, przystępnego słownictwa.

Dodawanie linków

Linki wewnętrzne (linki do innych stron w Twojej witrynie)

– Jeśli masz witrynę firmową z wieloma świetnymi treściami, spróbuj dodać kilka linków wewnętrznych do stron strategicznych.

– Nie umieszczaj linków do swojej strony głównej, raczej do wpisów na blogu, artykułów lub przewodników o wartości dodanej.

Linki zewnętrzne (linki do innych stron internetowych)

– Linki zewnętrzne tylko do wiarygodnych źródeł. Lepiej omijać ogólne strony internetowe.

– Jeśli składasz roszczenie lub odwołujesz się do statystyk, pamiętaj, aby zamieścić do nich link. Jeśli to możliwe, zawsze najlepiej jest podać link do oryginalnego źródła twierdzenia/statystyki.

– Linki do konkurentów, którzy już zajmują wysokie pozycje w tym samym temacie, który omawiasz, mogą przynieść efekt przeciwny do zamierzonego, pamiętaj o tym przy wyborze linków.

– Nie dołączaj zbędnych linków. Jeśli wspominasz o znanej marce, czy naprawdę powinieneś podawać link do jej witryny? Ogólnie rzecz biorąc, zawsze staraj się umieszczać linki do źródeł, które zapewnią czytelnikowi dodatkową wartość.

– Unikaj linków do stron głównych lub stron produktów. Zamiast tego umieszczaj linki do blogów lub artykułów, które dostarczają wiedzy lub wartości.

– Używaj opisowych tekstów zakotwiczeń dla linków. Staraj się unikać ogólnych terminów, takich jak: dowiedz się więcej, kliknij tutaj itp.

Obrazy

Oto kilka szybkich wskazówek, jak poprawić SEO obrazów w artykule:

  1. Ustaw nazwę pliku obrazu jako opisową. Nie zostawiaj go jako nazwy ogólnej, takiej jak „zrzut ekranu”.
  2. Użyj opisowego tekstu alternatywnego.
  3. W razie potrzeby użyj zrzutów ekranu, aby wesprzeć i wyjaśnić swój artykuł.
  4. Jeśli możesz, unikaj zdjęć stockowych.

Metatagi i adresy URL

Metatagi i adres internetowy (URL lub „slug”) Twojego artykułu są ważnymi elementami strategii SEO. Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać:

– Jeśli masz witrynę WordPress, użyj Yoast, RankMath lub wybranej wtyczki SEO. Umożliwi to utworzenie tytułu i opisu meta, które, miejmy nadzieję, pojawią się w wynikach wyszukiwania (wyszukiwarki czasami przepisują je algorytmicznie). Pomaga to zachować limity znaków sugerowane przez wtyczkę.

– Wybierając teksty kieruj się zaleceniami Yoast, ale nie musisz się ich trzymać. Polegaj na swoim instynkcie, aby wymyślić coś, co zawiera zalecenia Yoast i to, co chciałbyś uwzględnić. Sama wtyczka ma służyć głównie jako podpowiedź, nie zawsze trzeba robić wszystko aby uzyskać np 100/100 punktów w takiej wtyczce.

– (URL) twojego artykułu zostanie automatycznie ustawiony na tytuł artykułu. Powinieneś zastąpić tę opcję i wybrać krótki i łatwy do zrozumienia adres URL.

Na przykład zamiast : https://dkronos.pl/jak-pisac-tresci-pod-pozycjonowanie-strony-nie-bedac-specjalista-seo/ skorzystaj po prostu z https://dkronos.pl/jak-pisać-tresci-pod-pozycjonowanie

– Jeśli Twoje treści mają być ponadczasowe, nie umieszczaj daty ani roku w adresie URL. Spowoduje to ograniczenie czasowe przydatności artykułu.

Więc masz to, kompletna lista kontrolna pisania SEO dla nieprofesjonalistów. Mamy nadzieję, że pomoże to Twojemu SEO. Chcesz dowiedzieć się więcej lub potrzebujesz pozycjonowanie stron internetowych Lublin odwiedź naszą stronę.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Zobacz również:

DARMOWA WYCENA

FORMULARZ WYCENY