Mówi się, że świat jest teraz w naszych rękach, a informacje są na wyciągnięcie ręki. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Świat Internetu jest fantastyczny. Nadal przekształca sposób, w jaki łączymy się z ludźmi, dzielimy się informacjami i prowadzimy wysokiej jakości życie.
Wiele osób spędza większość swojego czasu w Internecie. To może być na zakup produktu, korzystanie z usługi, czytanie bloga, rozrywka, lub z różnych innych powodów.
Biorąc pod uwagę ilość czasu spędzanego przez ludzi w Internecie, firmy również przeniosły się do sieci. Posiadanie strony internetowej dla właścicieli firm każdej wielkości i obecność na mediach społecznościowych stała się kluczowa. Jeśli jesteś w biznesie i nie posiadasz strony internetowej, możesz stracić wielu potencjalnych klientów online. Znajomość znaczenia strony Internetowej jest kluczem do wielokierunkowego rozwoju firmy.
Poniżej wymieniono 12 powodów potwierdzających znaczenie strony internetowej:
Obecność online 24/7
Jedną z głównych zalet posiadania strony internetowej jest to, że jest ona dostępna dla każdego, w dowolnym miejscu i czasie. Nawet poza godzinami pracy klienci mogą uzyskać dostęp do Twojej witryny i skorzystać z Twoich usług lub uzyskać potrzebne informacje, co jest jednym z kluczowych elementów decydujących o znaczeniu witryny w biznesie. Witryna jest zawsze w pracy, aby zapewnić, że klienci, którzy przychodzą, są zawsze obsługiwani w zaciszu własnego domu.
Całodobowa obsługa klienta
Zapewnienie obsługi klienta to trudne zadanie dla każdej firmy. Jednak zapewnienie obsługi klienta online jest łatwiejsze i bardziej opłacalne niż zatrudnianie personelu do obsługi. Tutaj znaczenie posiadania strony internetowej staje się jasne, ponieważ obsługa klienta za pośrednictwem strony internetowej może być świadczona na różne sposoby:
- FAQ – To najczęściej używane medium. Odpowiedzi na wszystkie często zadawane przez klientów pytania znajdują się na stronie internetowej, co pozwala zaoszczędzić czas i zasoby, a jednocześnie zapewnia klientom precyzyjne i istotne informacje.
- Chatboty – Chatboty na stronach internetowych zajmują się również odpowiadaniem na częste zapytania klientów za pomocą szablonów odpowiedzi. Chatboty mogą również dostarczać użytkownikom wiele innych ważnych informacji, takich jak procedury rejestracji, informacje o usługach/produktach i tak dalej.
Wymiana informacji
Ponad 50% klientów oczekuje, że jakakolwiek marka lub firma będzie obecna w Internecie, gdzie będą mogli uzyskać dostęp do swoich usług. Jednym z najbardziej urzekających aspektów strony internetowej jest to, jak łatwo udostępnia klientom informacje. Zasadniczo strona internetowa jest niczym innym jak środkiem komunikacji z klientami oraz dostarczania im informacji i zasobów. Oto kilka sposobów, w jakie strony internetowe pomagają w wymianie informacji:
- Reklamy informujące klientów o najnowszych ofertach produktów i usług
- Biuletyny informujące klientów o nadchodzących wydarzeniach i nowościach
- Formularze kontaktowe, które zapraszają klientów do składania zapytań.
Zbuduj wiarygodność i buduj zaufanie
Tak jak w dawnych czasach, kiedy klienci oczekiwali, że firmy będą miały numery kontaktowe i adresy wymienione w ich broszurach informacyjnych, tak obecnie klienci oczekują od firm posiadania strony internetowej lub obecności w Internecie. Jest to kluczowy pierwszy krok w budowaniu zaufania. Z tej perspektywy dla biznesu strona internetowa jest bardzo ważna. Idąc dalej, jeśli witryna firmy ma doskonałe funkcje i nawigację, klienci są bardziej skłonni zaufać firmie i korzystać z jej usług. Strony internetowe są niezbędnym narzędziem dla firm w celu ustalenia ich wiarygodności i budowania zaufania wśród klientów. Może to być następnie wzmocnione przez lokalne usługi SEO, aby przyciągnąć lokalną grupę demograficzną dla firm, które mogą być nowe na rynku.
Profesjonalne projektowanie stron internetowych
Odwiedzający witrynę nie mają powodu, by pozostawać na jakiejkolwiek stronie internetowej, chyba że mają ku temu ochotę. Odwiedzający mogą się bardzo łatwo znudzić i oczekiwać czegoś wyjątkowego, co przyciągnie ich zainteresowanie za każdym razem, gdy odwiedzają dowolną witrynę. Dlatego ważne jest, aby firmy tworzyły swoje strony internetowe o nieskazitelnym wyglądzie i architekturze, aby oferować klientom wyjątkowe funkcje i wygodną nawigację. To zachęci więcej odwiedzających do zerknięcia na Twoją witrynę i potencjalnego zakupu w Twojej firmie.
Sprzedaż
Dostępność Twojej firmy rośnie wykładniczo wraz ze stroną internetową, ponieważ można uzyskać do niej dostęp z dowolnego zakątka świata. Dlatego strony internetowe pomagają firmom przełamywać bariery geograficzne i znacząco zwiększać sprzedaż.
Przychód
Nie ma ograniczeń co do przychodów, które mogą być generowane przez Twoją witrynę. Jeśli zasięg Twojej witryny może przekraczać granice, przychody mogą sięgać nieba. Wszystko, co musisz zrobić, to zoptymalizować swoją witrynę i upewnić się, że Twoi odbiorcy znajdą Cię, gdy Cię szukają. Poza tym możesz również przeznaczyć część swojej przestrzeni cyfrowej w swojej witrynie na reklamy displayowe. Załóżmy, że Twoja witryna dotyczy recenzji lub sprzedaży telefonów komórkowych. Możesz udostępnić część swojej cyfrowej przestrzeni w witrynie, aby wyświetlać reklamy odpowiednie dla tych telefonów. To tylko dodatkowy sposób, dzięki któremu możesz generować większe przychody.
Ekonomia – Opłalność
Sklep fizyczny wymaga ogromnych inwestycji w posiadanie lub wynajem powierzchni handlowej. Poza tym meble, wnętrza, pracownicy to także dodatkowe wydatki, których nie można zignorować. Z drugiej strony stworzenie strony internetowej jest bardzo łatwe i opłacalne. Dzięki CMS, takim jak WordPress, Shopify lub Wix, można łatwo stworzyć stronę internetową z niewielką lub żadną pomocą. Tylko jeśli tworzysz złożoną witrynę internetową, taką jak e-commerce lub witrynę z tysiącami stron lub złożonymi filtrami i aspektami, możesz potrzebować pomocy ekspertów. Jednak koszt może być nadal minimalny w porównaniu z założeniem sklepu fizycznego.
Widoczność
Strony internetowe mogą stać się Twoim sklepem internetowym, biurem przy bardzo minimalnych kosztach. Sklep fizyczny będzie widoczny w określonym promieniu swojej lokalizacji, w zależności od jego typu. Jednak jeśli chodzi o biznes obecny w Internecie, widoczność czy zasięg nie ma granic. Dostęp do serwisu mają użytkownicy z dowolnego miejsca na świecie.
Marketing
Marketing odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdej firmy. Posiadanie strony internetowej ułatwia rozpowszechnianie informacji o Twojej firmie, gdy ludzie jej szukają. Załóżmy, że Twoja firma offline ma się dobrze, a teraz chcesz rozszerzyć ją online. Jeśli masz witrynę internetową, możesz sprawić, by pojawiała się w wyszukiwarce za każdym razem, gdy ludzie wyszukują ją za pomocą słowa kluczowego. Istnieją dwa rodzaje metod marketingowych, które to umożliwiają. Jednym z nich jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), a drugim marketing w wyszukiwarkach (SEM). SEM jest czasami określany jako Pay Click (PPC). Oprócz SEO i PPC możesz także promować swoją witrynę za pomocą mediów społecznościowych, reklam displayowych i innych technik. Możesz ustawić wybraną grupę docelową i wykorzystać dane demograficzne, takie jak wiek, płeć, lokalizacja i inne w tym samym celu. Możesz iść tak szeroko, jak chcesz lub tak niszowo, jak chcesz.
Agencja marketingu cyfrowego, która odniosła sukces, pomoże Ci stworzyć i zrealizować plan marketingowy dla Twojej firmy, który przyciągnie odpowiednich użytkowników do Twojej witryny.
Portfolio
Nie ograniczaj swojej witryny tylko do sprzedaży produktów lub usług. Stwórz portfolio, które pokazuje, jak dobrze radzisz sobie w biznesie. Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się podróżami i turystyką. Możesz stworzyć portfolio wideo rodziny, które pokazuje jej ogólne wrażenia, od rezerwacji biletów po robienie zdjęć z podróży przez całą zabawę. Możesz poprosić ich o podzielenie się swoją opinią w formacie wideo i dodanie go do wideo portfolio. Takie portfolio pomaga budować zaufanie ludzi do Twojej firmy.
Posiadanie strony internetowej stało się kluczowe w erze cyfrowej. Firma bez strony internetowej traci wiele możliwości, które mogą pojawić się online. Oprócz tych podstawowych korzyści, strona internetowa ma do zaoferowania, ale pomaga również na wiele innych sposobów. Na przykład strona internetowa może zawierać mapę lub wskazówki dojazdu do lokalizacji lub biur ich firm. Jeśli ktoś chce wiedzieć o firmie w dogodnej dla siebie godzinie, strona internetowa może mu w tym pomóc, ponieważ jest dostępna w każdej chwili. Dobrze zaprojektowana i angażująca strona internetowa może wzmocnić wizerunek marki. Aby odnieść sukces w biznesie, musisz mieć profesjonalną stronę internetową.
Szansa na rozwój
Strona internetowa może pełnić rolę portfolio firmy lub CV. Może to okazać się korzystne dla firm, ponieważ strona internetowa może służyć jako punkt odniesienia dla potencjalnych inwestorów, w którym mogą zapoznać się z Twoimi usługami, tym, co do tej pory osiągnąłeś i jakie są Twoje plany na przyszłość jako biznes.