Czy wyszukiwanie w Twojej witrynie jest skuteczne?
Wyobraź sobie, jak potężna jest wiedza o tym, jakiego rodzaju wyszukiwania dokonują Twoi klienci, jakich słów używają, aby znaleźć to, czego szukają, oraz czy przeglądanie Twojej witryny i jej zawartość są dostosowane do intencji wyszukiwania użytkowników. Jeśli prowadzisz firmę lub jesteś odpowiedzialny za własny biznes, z pewnością przyda Ci się również korzystanie z niektórych narzędzi, za pomocą których eksperci SEO zdobywają cenne informacje, analizują wyniki i ułatwiają podejmowanie strategicznych decyzji. Ponieważ nikt nie wątpi, że SEO jest niezbędne do osiągnięcia ciągłego i odpowiedniego przepływu ruchu do Twojej witryny. Odkryj nowe formuły na pozycjonowanie Twojej strony.
Czym jest SEO i jak działa?
SEO (Searching Engine Optimization) to zestaw praktyk, które pozwalają zwiększyć ilość i jakość ruchu docierającego do Twojej witryny, aby uzyskać naturalne (bez płacenia za to) pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Zwiększ swoją widoczność i zwielokrotnij swoje szanse na przyciągnięcie uwagi predefiniowanych odbiorców zainteresowanych Twoją propozycją biznesową.
Wyszukiwarki takie jak Google, Bing czy DuckDuckGo używają botów (robotów komputerowych zbierających informacje) do przeszukiwania stron internetowych i ich indeksowania.
Jego algorytmy mają na celu wyświetlanie odpowiednich stron, zapewnianie użytkownikom wydajnego wyszukiwania, analizowanie stron na podstawie różnych parametrów i decydowanie o tym, jak pojawią się w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja różnych czynników rankingowych w Twojej witrynie i treści pomaga osiągnąć wyższe pozycje dla określonych zapytań.
Dla kogoś niedoświadczonego koncepcja optymalizacji SEO może być dość przytłaczająca, dlatego w tym poście znajdziesz jedne z najskuteczniejszych i najłatwiejszych w użyciu narzędzi SEO, jeśli na przykład chcesz przeprowadzić audyt SEO lub badanie słów kluczowych .
Niemal poczujesz się jak prawdziwy maniak pozycjonowania.
Dlaczego korzystanie z narzędzi SEO to dobry pomysł?
Dowiedz się, co działa dobrze i jaka część Twojej strategii pozycjonowania SEO wymaga ulepszeń, uzyskaj raporty wydajności według obszarów geograficznych lub języków, przeanalizuj pozycję konkurencji i odkryj, gdzie jest więcej możliwości dla Twojej firmy.
Przeprowadzaj badania słów kluczowych i analizy konkurencji, odkrywaj nowe możliwości biznesowe i hasła o wysokiej konwersji, zmniejszaj koszty i oszczędzaj czas poświęcany na przeprowadzanie ręcznych audytów SEO z wynikami wysokiej jakości.
Generuj kompletne i dokładne raporty jednym kliknięciem.
Woorank
Audytuj własną stronę internetową lub strony konkurencji jednym kliknięciem.
WooRank daje globalny wynik i raport SEO, który w darmowej wersji analizuje ponad 60 różnych parametrów dotyczących naturalnego pozycjonowania, statusu indeksowania, wizualizacji i optymalizacji mobilnej, używanych technologii, linków, interakcji społecznościowych, skuteczności reklam lub liczby odwiedzających.
Oprócz trzech rodzajów usług płatniczych, masz możliwość zainstalowania rozszerzenia Google Chrome z kilkoma podstawowymi funkcjonalnościami.
Ahrefs
Dzięki temu płatnemu pakietowi oprogramowania SEO nie musisz nawet być profesjonalistą, aby pozycjonować i przyciągać ruch do swojej witryny.
Pozwala optymalizować stronę, analizować konkurencję, porównywać jej wyniki z wydajnością Twojej witryny, wiedzieć, czego szukają Twoi potencjalni klienci, odkrywać treści Twojej branży, które wykazują najlepsze wyniki, i śledzić ewolucję pozycjonowania Twojej branży przez całe nadgodziny.
Możesz śledzić swoje pozycje w Google w wielu krajach, a nawet z telefonu komórkowego i otrzymywać wszystkie te dane na swoją skrzynkę odbiorczą w formie zaplanowanych raportów.
Wyszukania klientów
To narzędzie SEO jest zabawne, łatwe w użyciu i odpowiada na pytania, które często zadają Twoi odbiorcy.
W oparciu o funkcję autouzupełniania wyszukiwarek, takich jak Google, generuje pytania, które użytkownicy zadają na podstawie określonego słowa kluczowego. Dlatego jest to korzystne dla generowania tematycznych pomysłów na treść.
Zwraca setki trafnych sugestii Google dotyczących słowa kluczowego i pokazuje wyniki w bardzo atrakcyjnych wizualnych kołach lub danych.
Sistrix
Masz do czynienia z zestawem narzędzi SEO z przydatnymi opcjami zwiększania widoczności Twojej witryny, oceny słabych lub mocnych stron oraz konkurencji, identyfikowania treści, które działają, poznawania trendów i uzyskiwania dostępu do historii pozycjonowania.
Będziesz mógł tworzyć i dostosowywać szczegółowe raporty do analizy rozwoju wskaźników SEO w oparciu o wiarygodne dane i dla określonych okresów czasu.
Sistrix jest płatnym narzędziem, chociaż możesz skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej.
Semrush
Dowiedz się o źródłach ruchu konkurencji, rankingach, wynikach w mediach społecznościowych i wielu innych.
Dzięki dostępnym narzędziom do badania słów kluczowych odkrywaj i eksploruj najbardziej dochodowe hasła dla swojej firmy za pomocą usprawnionego i bardzo łatwego w obsłudze interfejsu.
Zdobądź pomysły na poprawę SEO swojej witryny, zoptymalizuj witrynę pod kątem lokalnych wyszukiwań, znajdź nowe możliwości wzmocnienia profilu linków zwrotnych lub linków zwrotnych oraz zidentyfikuj główne źródła ruchu ze strony konkurencji lub innych witryn referencyjnych.
GT Metrix
Poznaj możliwości optymalizacji, analizuj, jak Twoja witryna ładuje się na różnych urządzeniach iw różnych lokalizacjach geograficznych, uzyskaj jasny obraz wydajności i skorzystaj z funkcji tego narzędzia, aby Twoja witryna działała tak szybko, jak to możliwe.
Otrzymasz szczegółową ocenę wskaźników i audytów Lighthouse, Web Vitals (LCP, FID, CLS), różne opcje analityczne, wideo i historię raportowania.
Kparser
Przydatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych. Jest darmowy, łatwy w użyciu, nie ma ograniczeń co do liczby słów kluczowych, które może analizować, i nie wymaga rejestracji, aby zacząć z niego korzystać.
Dowiedz się, czego Twoi potencjalni klienci szukają w Google (mobile, wiadomości, zakupy, play, książki, filmy, obrazy), YouTube, Bing, DuckDuckGo, Amazon, Yahoo, eBay, Yandex, Fiverr i dostosuj zawartość swojej strony z wymaganych motywów.
Otrzymasz propozycje słów kluczowych, które pozwolą dostosować zawartość Twojej strony internetowej do wymaganej tematyki, a także będziesz mieć znacznie więcej okazji do wspinania się w wynikach wyszukiwania.
Screaming frog
Tysiące użytkowników na całym świecie ufa temu robotowi indeksującemu, że poprawi SEO swoich stron dzięki ekstrakcji danych lub audytowi tego narzędzia oraz jego zdolności do wykrywania niektórych z najczęstszych problemów SEO, takich jak niedziałające linki, błędy i przekierowania.
Ma bezpłatną wersję z limitem indeksowania do 500 adresów URL. Pozwala identyfikować problemy w Twojej witrynie, takie jak między innymi niedziałające linki, błędy serwera, osierocone strony lub nieistniejące tytuły i opisy.
Google SEO tools
Spraw, aby zawartość Twojej witryny wyświetlała się właściwym osobom w wynikach wyszukiwania Google i korzystaj z dostępu do wewnętrznych zasobów samej wyszukiwarki oraz prawdziwych danych. Dowiedz się, jak wpłynąć na pozycjonowanie SEO.
Google Search Console
Narzędzie do analizy SEO, które pozwala przeglądać dane o ruchu w Twojej witrynie, pokazuje linki do Twojej strony z innych witryn i szybko identyfikuje wszelkie problemy z indeksowaniem spowodowane spamem lub innymi przyczynami w Twojej witrynie na podstawie danych ze świata rzeczywistego.
Pomaga także rozwiązywać błędy serwera i problemy z obsługą urządzeń mobilnych, ładowaniem witryny lub problemami z bezpieczeństwem, takimi jak hakowanie i złośliwe oprogramowanie.
Mobile optimization test
Uzyskaj dostęp i sprawdź, czy dana strona internetowa jest zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych.
Wprowadź pełny adres URL strony internetowej, którą chcesz sprawdzić. W ciągu kilku sekund zwróci wynik: zrzut ekranu przedstawiający wygląd strony oraz listę problemów z użytecznością mobilną, takich jak małe rozmiary czcionek, zasoby nie do pobrania lub elementy zbyt blisko siebie.
Page Speed Insights
Analizuje zawartość i zapewnia najlepsze praktyki oraz konkretne sugestie dotyczące poprawy szybkości strony od społeczności zajmującej się wydajnością sieci. Skorzystaj z infrastruktury Google i uzyskaj dane o rzeczywistej wydajności swoich stron internetowych na urządzeniach mobilnych lub komputerach za pomocą wyników szybkości lub optymalizacji i znajdź możliwości przyspieszenia ładowania swojej witryny i poprawy komfortu użytkowania.
Google Analytics
Jest to narzędzie analityczne, które pozwala wiedzieć, w jakim stopniu Twoja strategia SEO jest skuteczna, analizuje dane wydajnościowe Twojej witryny i daje globalną wizję działań pozycjonujących. Oferuje bezpłatną wersję podstawową, chociaż możesz również uzyskać dostęp do Analytics 360, jego płatnej wersji. Uzyskaj szczegółowe statystyki i dowiedz się, w jaki sposób użytkownicy docierają do Twojej witryny, przez jakie słowa kluczowe lub jak poruszali się po witrynie.
Google keyword planner
Narzędzie zaprojektowane zasadniczo dla SEM, ale przydatne do optymalizacji strategii pozycjonowania SEO i wydobywania pomysłów z powiązanych słów kluczowych wraz z odpowiadającymi im szacunkami ruchu.
Dane dotyczące liczby wyszukiwań i trendy są aktualizowane codziennie.
Google Trends
Odkryj globalne trendy wyszukiwania w przedziale czasowym, który możesz dostosować w określonym obszarze geograficznym i jednej lub kilku kategoriach. Możesz także wybrać wyniki związane z wyszukiwaniem w sieci, obrazami, wiadomościami, zakupami lub YouTube.
Przydaje się do identyfikowania wyszukiwanych haseł sezonowych i umożliwia porównanie popularności i zmian w czasie maksymalnie 5 słów kluczowych przy użyciu mapy termicznej, częstotliwości wyszukiwania i wyświetlenia listy powiązanych haseł.
Google My Business
Google Moja Firma (GMB) to narzędzie, które pozwala zarządzać sposobem wyświetlania Twojej firmy użytkownikom, którzy szukają produktów, usług lub firm w pobliżu swojej lokalizacji.
Wzmocnij swoją lokalną strategię SEO, umieść swoją firmę na mapie, dostarczaj cennych informacji o swojej firmie i spraw, aby pojawiła się ona na widocznym miejscu w wynikach wyszukiwania Google i Map Google.
Google Alerts
Alerty Google to usługa, która umożliwia otrzymywanie powiadomień e-mailem, gdy w wynikach wyszukiwania Google pojawią się nowe wyniki na wybrany przez Ciebie temat.
Działa jako narzędzie SEO. Wykrywaj treści związane z frazami lub słowami kluczowymi, które definiują Twoją firmę lub konkurencję i które chcesz śledzić.
Możesz tworzyć, modyfikować lub usuwać alerty dotyczące interesujących Cię treści, które pojawiają się na blogach, stronach internetowych, wiadomościach, filmach, książkach, finansach lub grupach dyskusyjnych z wybraną przez Ciebie częstotliwością spośród trzech dostępnych opcji: dziennie lub raz w tygodniu.
Będziesz informowany o działaniach konkurencji lub pojawieniu się Twojej marki, ustawiając alerty dotyczące pojawiania się określonych treści podzielonych według obszarów geograficznych i języka.
Google Chrome autocomplete
Ta funkcjonalność domyślnie wyświetlana w wyszukiwarce Google nie jest narzędziem SEO. Mimo to możesz skorzystać z opcji autouzupełniania, aby uzyskać przydatną listę semantycznych słów kluczowych, które należy uwzględnić w treści witryny w celu zwiększenia SEO.
Incognito searches
Nie jest to również narzędzie SEO, ale jeśli wyszukujesz w przeglądarce Google Chrome w trybie incognito, możesz sprawdzić wyniki wyszukiwania bez uwzględniania przez Google historii kliknięć w podobne wyszukiwania.
Będziesz miał jasne wyobrażenie o tym, jakie wyniki uzyskują użytkownicy, gdy wyszukują określone słowa kluczowe.
Krótki i merytoryczny słowniczek pojęć SEO
SEO ma również swoją własną terminologię, której znajomość pomaga zmienić złożoność tej sztuki/nauki w coś bliższego i bardziej przystępnego.
.htaccess
Plik konfiguracyjny strony internetowej służy do ustawiania dodatkowych funkcji, przekierowań i plików ochrony hasłem.
Algorytm
Formuła obliczająca pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy ewoluują, aby dostarczać wyszukiwarkom najtrafniejsze treści na podstawie określonych wyszukiwań.
Tekst kotwicy
Tekst zakotwiczenia to tytuł łącza lub tekstu, który można kliknąć, oraz łącza do sieci. Może zawierać słowo, frazę, wezwanie do działania i praktyki SEO, które zalecają, aby tekst zakotwiczenia był odpowiedni dla strony, do której prowadzi.
Linki zewnętrzene
Są to linki prowadzące z innych stron internetowych do Twojej. Są cenne ze względu na swoją zdolność do przenoszenia autorytetu (mocy rankingowej) z jednej strony internetowej do drugiej. Linki te działają jak wotum zaufania między stronami internetowymi, a im wyższy autorytet strony internetowej, która udostępnia link, tym większy autorytet ten link przenosi na stronę internetową, na którą wskazuje.
Black Hat SEO
Jest to stosowanie agresywnych technik SEO, które są wykorzystywane do oszukiwania wyszukiwarek.
Breadcrumbs
Znane również jako bułka tarta, są drugorzędnym elementem nawigacyjnym na stronie internetowej. Pokazują użytkownikom ich aktualną lokalizację na temat struktury strony i zawsze oferują możliwość powrotu do strony głównej lub innych poziomów sieci.
Cache
Technologia, która tymczasowo przechowuje zawartość strony internetowej, zmniejsza zużywaną przepustowość, a tym samym optymalizuje czas ładowania strony.
Certyfikat SSL
Certyfikat SSL lub Secure Sockets Layer to technologia ustanawiająca bezpieczne połączenie między stroną internetową a przeglądarką. Szyfruje dane i wykorzystuje cyfrowe certyfikaty, aby pojawiać się z protokołem HTTPS, co jest pozytywnym sygnałem klasyfikacyjnym w wynikach wyszukiwania.
Błąd 404
Jest to rodzaj błędu technicznego SEO, który wskazuje, że strona internetowa nie mogła komunikować się z serwerem (albo z powodu zepsutego linku, albo z powodu przeniesienia lub usunięcia)
KPI
KPI lub kluczowy wskaźnik wydajności to mierzalna wartość, która analizuje realizację wyznaczonych celów (odwiedziny w sieci, odwiedziny na blogu, otrzymane formularze kontaktowe, subskrypcje newslettera, sprzedaż).
Linkbuilding – pozyskiwanie linków zewnętrznych
Długoterminowa strategia budowania linków, która koncentruje się na budowaniu linków w sposób naturalny.
XML sitemap – Mapa witryny
Jest to plik, który pokazuje adresy URL Twojej witryny jako mapę treści i pomaga wyszukiwarkom przeszukać stronę w całej jej głębi.
Tytuł meta i opis meta
Są to znaczniki, które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć zawartość strony internetowej. Tag tytułu i metaopis strony są wyświetlane za każdym razem, gdy ta strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Są istotną częścią optymalizacji SEO.
Metatagi H1 – H6
Tagi w sieci, które definiują nagłówek, porządkują treść i zapewniają strukturę. Dla Google jest to nagroda. Oprócz wpływu na SEO, nagłówki są również ważne dla wygody użytkownika, ponieważ wyświetlają treść w łatwych do odczytania blokach.
Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO)
Praktyką jest aktywne testowanie strony internetowej w celu ustalenia, w jaki sposób można zwiększyć odsetek użytkowników, którzy podejmują pożądane działanie, proszą o więcej informacji, kupują produkt, subskrybują bloga lub pobierają e-book.
Słowa kluczowe z krótkim ogonem
Są to terminy zawierające od 1 do 3 słów, które zwykle mają dużą konkurencję i chociaż jest to zwykle pierwsza rzecz, o której myśli użytkownik podczas wyszukiwania, trudno je pozycjonować.
Słowa kluczowe z długim ogonem
Są to dłuższe zapytania wyszukiwania, mają ton konwersacyjny i odpowiadają na sygnały używane przez wyszukiwarki, aby dostosować się do intencji użytkownika.
Przekierowanie 301
Jest to znak, że strona internetowa została przeniesiona lub już nie istnieje i umożliwia przekierowanie użytkowników i wyszukiwarek z jednej witryny do drugiej.
Robots.txt
Zwykły plik tekstowy, który znajduje się w pliku głównym serwera WWW, informuje wyszukiwarki, które obszary strony internetowej mogą, a które nie mogą być indeksowane.
Współczynnik klikalności (CTR)
Jest to odsetek odwiedzających, którzy klikają na stronę poprzez określony link. Jest to metryka określająca stosunek kliknięć do liczby wyświetleń.
Współczynnik odrzuceń
Jest to odsetek odwiedzających stronę internetową, którzy opuszczają ją po obejrzeniu tylko jednej strony. Jest to miara interakcji z Twoją witryną. Wysoki współczynnik odrzuceń negatywnie wpływa na pozycjonowanie SEO.
Kanoniczny adres URL
Oznaczenie adresu URL jako kanonicznego wskazuje na jego autorytet jako poprawnej lub preferowanej wersji dla wyszukiwarek. Określenie adresu URL jako kanonicznego pomaga rozwiązać problem niespójnej lub chaotycznej struktury linków wewnętrznych i chroni przed botami kopiującymi treść, zanim strona zostanie zaindeksowana w celu opublikowania jej w innych domenach.
Linki wewnętrzne
Są to linki prowadzące do innej strony w tej samej domenie internetowej.
Linki wychodzące
Są to łącza, które dodajesz do swojej strony i które prowadzą do innej witryny, i możesz skonfigurować, czy łącze otwiera stronę w nowym oknie, czy nie.
White Hat SEO
Praktyki SEO zgodne z wytycznymi i wymaganiami jakościowymi wyszukiwarek.
Przestań być niewidoczny w Internecie.
SEO może pracować dla Ciebie 24 godziny na dobę. Co o tym myślisz?.
Pozycjonowanie strony internetowej samodzielnie
Jak widzisz jest wiele różnych narzędzi pomagających początkującym użytkownikom w stawianiu pierwszych kroków w pozycjonowaniu swoich stron internetowych.
Pozycjonowanie stron i wizytówek Google, to bardzo obszerny i skomplikowany temat, nie zawsze wszystkie działania są odpowiednie i skuteczne dla danej strony. Doświadczenie odgrywa tu ogromną rolę.
Gdybyś potrzebował pomocy w zwiększeniu widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania, możesz skorzystać z naszej oferty:
Posiadamy specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, którzy dobiorą najlepszą i najbardziej optymalną strategię SEO dla Twojej strony! Zaufało nam już setki klientów!
Zawsze staramy się zaproponować najlepsze rozwiązania, dodatkowo gdy klient ma czas na własne działania, dajemy wskazówki w czym mogą pomóc, by efekty pozycjonowania były jeszcze lepsze, i szybciej widoczne!