Wszyscy są dziś na jakiejś platformie mediów społecznościowych. Nastolatkowie na TikToku, influencerzy i małe firmy na Instagramie i Facebooku, czy profesjonaliści na LinkedIn – media społecznościowe to pierwsza opcja, która przychodzi do głowy, gdy szukasz poszerzania kontaktów w dowolnej dziedzinie.
Media społecznościowe – jeśli są używane inteligentnie – mogą przynieść wiele sukcesów. Ponieważ jest to najlepsza forma bezpośredniego kontaktu z grupą docelową, platformy te mają wszystko, czego potrzeba, aby uczynić czyjeś życie lepszym. Aby lepiej to zrozumieć, oto dziesięć aspektów, które odzwierciedlają znaczenie mediów społecznościowych w dzisiejszym świecie.
Pozostań w kontakcie z ludźmi
W dzisiejszym świecie coraz większego stresu i obciążenia pracą prawie niemożliwe jest codzienne spotykanie się z przyjaciółmi i krewnymi. Jednak pozostawienie krótkiego SMS-a z pytaniem o ich dzień lub podzielenie się swoimi osiągnięciami to kilka sposobów na utrzymanie zdrowego kontaktu z bliskimi lub współpracownikami z firmy. Platformy mediów społecznościowych skutecznie wypełniły tę lukę komunikacyjną.
Utrzymywanie opinii
In our daily lives, we may not necessarily be surrounded by people who think in the same direction as we do. A difference in opinion is bound to occur. However, we can share our opinions safely and even find people online who think the same way as us on social media platforms. It even paves the way to gaining a strong voice for the situations you feel are essential to discuss and have a fruitful discussion.
Rozrywka
Media społecznościowe to znacznie więcej niż tylko praca, komunikacja i branding. Czasami wszystko, czego chcemy, to trochę rozrywki na koniec dnia. Platformy mediów społecznościowych zapewniają zmęczonym osobom spersonalizowane kanały składające się z memów, wiadomości i krótkich klipów wideo zgodnie z aktywnością użytkownika. Zapewnia ludziom bardzo potrzebną przerwę od ich napiętych harmonogramów.
Korzyści z mediów społecznościowych dla firm
1. Bezpośredni kontakt z grupą docelową
Dzięki platformom społecznościowym nie musisz losowo dzwonić lub pisać do ludzi, aby sprawdzić, czy są zainteresowani Twoją marką, czy nie. Dzięki prawie całemu światu w mediach społecznościowych możliwe jest teraz, że Twoja grupa docelowa jest o jedno kliknięcie od Ciebie. Używając hashtagów, możesz bezpośrednio skierować swoją markę na stronę docelowych odbiorców – zapewniając sobie ogromny zasięg.
2. Zwiększanie popularności z łatwością
Dla osób zajmujących się treścią i marketingiem cyfrowym najważniejsza jest umiejętność przyciągania popularności. Platformy mediów społecznościowych zapewniają takiej grupie ludzi dokładnie to, czego szukają – zwiększoną ekspozycję. Wykonywanie prostych, angażujących zadań, takich jak odpowiadanie na zapytania, publikowanie postów itp., zapewni, że po pewnym czasie wylecisz w powietrze na tych stronach. Mimo że wymaga to pewnej inwestycji czasu, pod koniec dnia ogromne zwroty są tego warte.
3. Lepszy ruch, więcej odwiedzin strony/sklepu
Ponieważ istnieje duża różnorodność aktywnych osób w mediach społecznościowych, poszerza się również zakres zróżnicowanego ruchu. Optymalizacja mediów społecznościowych pod kątem Twoich potrzeb może zapewnić odwiedziny i ruch od różnych osób. Ponieważ obecnie ludzie przez większość czasu korzystają z telefonów, jest bardzo prawdopodobne, że natkną się na Twoją markę lub pracę. Właściwe użycie słów kluczowych i innych wskazówek SEO zapewniłoby również większy i lepszy ruch.
4. Stwórz trwały obraz Twojej firmy
Jeśli chcesz pracować tak, aby Twoje treści pozostawiły ślad w mózgu widza, korzystanie z mediów społecznościowych jest najlepszym sposobem, aby to zrobić. To prawda, ludzie też patrzą na swoje e-maile. Ale jak często możemy spotkać ludzi spędzających godziny na przeglądaniu swoich e-maili? W przeciwieństwie do tego, ludzie uwielbiają spędzać niezliczone godziny na surfowaniu po mediach społecznościowych na swoich telefonach. Dlatego jeśli uda ci się tam efektywnie zoptymalizować swoją pracę, prawdopodobnie zostawisz po sobie ślad.
5. Współpraca
Innym skutecznym sposobem, w jaki platformy mediów społecznościowych przynoszą korzyści firmom, jest zapewnienie środków do współpracy z odpowiednimi kontami. Obecnie na każdej platformie mediów społecznościowych jest wielu influencerów – każdy jest otwarty na promowanie produktu, który uzna za odpowiedni dla swoich obserwujących. Firmy, które chcą się rozwijać, zwykle kontaktują się z takimi influencerami, którzy płacą za reklamy na swojej stronie, generując duży ruch na koncie firmowym.
6. Dostępność narzędzi do analizy
Innym aspektem mediów społecznościowych, który zwiększa ich znaczenie wśród firm i twórców treści, jest możliwość przeglądania spostrzeżeń. W związku z tym konta firmowe i treściowe mogą analizować swoje posty i rozumieć, który post zyskał największą popularność i dlaczego – oraz w jaki sposób mogą ulepszyć swój kanał. Na Instagramie dostępna jest opcja statystyk postów dla kont profesjonalnych – gdzie można zobaczyć, które posty uzyskały najwięcej zapisów, polubień lub zasięgu.
7. Zainspiruj się
Ponieważ większość treści i stron biznesowych jest publicznych, można szybko przeglądać ich kanały i czerpać inspirację. Jeśli Twoje konto nie radzi sobie wyjątkowo dobrze w porównaniu z innymi kontami w tej dziedzinie, możesz przeanalizować ich kanały i zobaczyć, co tracisz. Rozwiązanie tych problemów może znacznie zwiększyć twoją popularność.
Dlaczego warto pokochać media społecznościowe
Media społecznościowe często mogą wydawać się przerażającą perspektywą. Tworzenie treści, interakcja z odbiorcami i bycie na bieżąco z najnowszymi trendami może wydawać się przytłaczające. W ciągu ostatniego roku, jako dyrektor ds. mediów społecznościowych it’seeze, pokochałem media społecznościowe i oto dlaczego ty też powinieneś je pokochać…
Twórz
Media społecznościowe świetnie nadają się do inspirowania i wyrażania swojej kreatywności. Obecnie większość kanałów mediów społecznościowych próbuje powtórzyć sukces TikToka, oferując możliwość tworzenia krótkich filmów (Reel/Shorts). Jednak każda platforma mediów społecznościowych oferuje swój własny, unikalny sposób dostarczania treści i pobudzania kreatywności. Na przykład Instagram i Pinterest promują fotografię estetyczną, LinkedIn jest dostosowany do tego, aby profesjonaliści mogli się uczyć i rozwijać dzięki treściom informacyjnym, a YouTube umożliwił twórcom wyrażanie swojej kreatywności za pomocą filmów, a teraz promują własne YouTube Shorts.
Połączenie
Możliwość łączenia się z ludźmi to świetny powód, aby pokochać media społecznościowe. Daje ci możliwość zbudowania sieci podobnie myślących ludzi z całego świata. Możesz wchodzić w interakcje z tymi osobami za pośrednictwem czatów grupowych, angażować się w treści i dzielić się pomysłami. Jest to niezwykle korzystne, zwłaszcza dla firm, ponieważ treści można bezpłatnie udostępniać szerszemu gronu odbiorców.
Opieka
Dzielenie się swoimi pasjami może pokazać Twoją wyjątkową osobowość, a łatwość, z jaką możesz to robić w mediach społecznościowych, to kolejny powód, by to pokochać. Jak wspomniano powyżej, łatwo jest łączyć się z podobnie myślącymi osobami oraz dyskutować i tworzyć treści wokół tematu, który Cię interesuje. Media społecznościowe pozwalają śledzić społeczność, na której Ci zależy, i angażować się w nią.
TIK Tok
Najnowsza platforma, ale zdecydowanie najprzyjemniejsza. TikTok pozwala tworzyć krótkie filmy, wykorzystując liczne efekty i przeskakując na trendy, które możesz dostosować do swojej niszy. Rozwój TikTok był zdumiewający i gorąco polecam założenie konta. Jest o wiele bardziej wyrozumiały niż inne platformy, więc możesz znaleźć swoje stopy, zanim naprawdę znajdziesz swoją niszę i stworzysz zabawne i wciągające treści.
YouTube
Drugi co do wielkości portal społecznościowy po Facebooku, z 2,2 miliardami aktywnych użytkowników. To miejsce, w którym można znaleźć przewodniki „How to Guides”. Wszystko, co przychodzi ci do głowy, prawdopodobnie można znaleźć na YouTube. W rezultacie jest to idealne miejsce dla twórcy do tworzenia dłuższych, edukacyjnych i informacyjnych filmów, które nie radziłyby sobie tak dobrze na innych platformach wymagających natychmiastowego przyciągnięcia uwagi. Użytkownicy częściej wyszukują konkretne treści w YouTube niż tylko przewijają i przeglądają różne treści. Jednak YouTube niedawno wprowadził YouTube Shorts, aby konkurować z TikTok. W rezultacie naprawdę promują YouTube Shorts, aby ludzie korzystali z ich platformy i pozostali na szczycie pod względem treści wideo. YouTube jest zdecydowanie jedną z najbardziej satysfakcjonujących platform, jeśli zrobisz to dobrze, ponieważ możesz zostać partnerem i zarabiać na swoich treściach.
Zaskakujące, ponieważ wiele osób nie uznałoby go za jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, ale powoli stała się jedną z moich ulubionych podczas pierwszego roku pracy w marketingu. Jedną z największych zalet jest to, że możesz łączyć się z podobnie myślącymi osobami pracującymi w podobnych branżach i odkrywać treści, wskazówki i inspiracje, które mogą pomóc w rozwoju Twojej kariery lub przynieść korzyści w codziennym tworzeniu treści.
Mam nadzieję, że odkryłeś coś nowego na temat mediów społecznościowych i nadal czerpiesz z nich przyjemność tak samo jak ja. Kontakt z nowymi ludźmi i wspieranie ich jest zawsze świetny, więc śledź nas w mediach społecznościowych.
FAQs
1. Co sprawia, że media społecznościowe mają tak duży wpływ na dzisiejszy świat?
Odp. Jednym z najważniejszych wpływów mediów społecznościowych w dzisiejszym świecie jest ich zdolność do rozpowszechniania informacji na całym świecie. W przypadku większości ludzi korzystających obecnie z innych platform mediów społecznościowych żadna ważna wiadomość nie ostygnie bez odpowiedniej dyskusji. W ten sposób platformy mediów społecznościowych działają jako jednocząca jednostka różnego rodzaju ludzi.
2. Co się stanie, jeśli media społecznościowe ulegną awarii w najbliższej przyszłości?
Odp. W miarę jak każdego dnia zbliżamy się do rozwiniętego społeczeństwa, zakres cyfryzacji się poszerza. Biorąc pod uwagę ten kluczowy fakt, nie ma szans, aby media społecznościowe i ich znaczenie spadły w najbliższym czasie. Jeśli już, przewiduje się, że znaczenie i zależność od mediów społecznościowych będą rosnąć z upływem czasu.
Wniosek
Chociaż ekstremalne wykorzystanie mediów społecznościowych jest tematem dyskusyjnym, nigdy nie możemy przeoczyć znaczenia mediów społecznościowych i ogromnych możliwości, jakie zapewniają one użytkownikom. Mamy nadzieję, że dzięki różnym zaletom i potwierdzeniom znaczenia mediów społecznościowych wymienionych powyżej będziesz mógł korzystać z tych platform dla swojej korzyści w jak największym stopniu.